Veelgestelde vragen

//Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen 2018-01-12T15:24:38+00:00

Op deze pagina lees je de veelgestelde vragen. Staat je vraag er niet bij? Neem dan contact op met onze klantenservice door een bericht te sturen naar de helpdesk.

Contact

Ik ben niet tevreden, wat nu? 2017-12-21T12:51:43+00:00

Wij streven er altijd naar om je bestelling naar tevredenheid af te leveren. Laat ons dus weten wanneer je product niet naar tevredenheid is geleverd, zodat we kunnen bekijken wat we voor je kunnen doen om de situatie op te lossen.

We vragen je vriendelijk de opmerking / klacht binnen 7 dagen na levering via het helpdesk-formulier aan onze klantenservice door te sturen of telefonisch door te geven via (015) 361 54 70. Graag ontvangen we je bericht o.v.v. het bestelnummer en een beknopte omschrijving van hetgeen niet naar tevredenheid is.

Wij bevestigen de ontvangst van je bericht en proberen je zo snel mogelijk – in ieder geval binnen 2 werkdagen na ontvangst – te beantwoorden. Mochten we meer tijd nodig hebben, dan zullen we je daarvan op de hoogte stellen.

Mocht je dit niet op prijs stellen kun je ook altijd contact op nemen met de afdeling bemiddeling van Stichting Webshop Keurmerk waar Fotoboeken.nl bij is aangesloten. Mocht de bemiddelingspoging om enige reden niet tot een bevredigende oplossing leiden, dan bestaat de mogelijkheid om uw geschil voor te leggen aan de Geschillencommissie (SGC).

Let op: retourzendingen zijn zonder onze voorafgaande toestemming niet toegestaan.

Ik heb een vraag, waar kan ik deze stellen? 2017-08-30T12:21:57+00:00

Heb je een vraag, suggestie of klacht? Laat het ons dan weten door contact op te nemen met onze klantenservice via het helpdesk formulier of telefonisch via (015) 361 54 70.

Kan ik contact opnemen met de marketingafdeling? 2017-08-30T12:21:05+00:00

Voor vragen, opmerkingen of suggesties voor onze marketingafdeling kun je contact met ons opnemen via het helpdesk formulier of telefonisch via (015) 361 54 70.

Kan ik worden teruggebeld? 2017-08-30T12:21:28+00:00

Ja, dat kan. Stuur ons je vraag en het telefoonnummer waarop we je kunnen bereiken via de helpdesk, dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op.

Levering & betaling

Ik heb een code van Tintelingen, wat nu? 2017-12-21T16:29:34+00:00

Alle informatie omtrent het gebruik en inwisselen van een Tintelingen-code is op deze pagina te lezen.

Ik heb een kortingscode, hoe gebruik ik die? 2017-08-30T12:19:00+00:00

Wanneer je een kortingscode hebt kun je deze invullen zodra je gaat bestellen. Je vult de kortingscode in waar staat: ‘Kortingscode’ en klikt vervolgens op [Toepassen] om de code te verzilveren. De korting wordt direct verrekend met het te betalen bedrag.

Kan ik een bestelling buiten Nederland ontvangen? 2017-08-30T12:19:48+00:00

Bestellingen kunnen in onderstaande landen worden geleverd. De weergegeven toeslagen worden berekend bovenop de standaard verzendkosten die voor verzending binnen Nederland gelden.

Land Toeslag
België € 3,50
Denemarken € 9,70
Duitsland € 6,85
Frankrijk € 20,25
Groot-Brittanië € 20,25
Italië € 35,00
Luxemburg € 9,10
Portugal € 35,00

Staat het voor jou gewenste land van verzending niet in bovenstaande lijst? Neem dan contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

Kan ik een bestelling ophalen? 2017-08-30T12:20:10+00:00

Je kunt tijdens het bestelproces aangeven dat je de bestelling wilt ophalen door te kiezen voor de “winkel” Telstar Photo Products. We zijn gevestigd aan de Boezemweg 21 in Pijnacker (Zuid-Holland) en op werkdagen tussen 9:00 en 17:00 uur geopend. Je ontvangt bericht zodra de bestelling klaar ligt om afgehaald te worden.

Op welke manier kan ik betalen? 2018-02-08T11:31:11+00:00

Wanneer je kiest voor ‘Online betalen’ heb je de keuze uit de volgende betaalopties:

Vanuit Nederland:

  • iDEAL
  • Meastro
  • Mastercard
  • PayPal
  • VISA

Vanuit België naast bovenstaande betaalmethodes:

  • Mister Cash

Wanneer je kiest voor ‘Achteraf betalen op factuur via e-mail (50% aanbetaling, 50% betaling na levering)’ ontvang je binnen één werkdag na bestelling een factuur en betaal link per e-mail voor het voldoen van de aanbetaling (50% van het totaal). De bestelling gaat in productie op de 1e werkdag na ontvangst van de aanbetaling (houd dus rekening met extra levertijd). Het resterende bedrag dient te worden voldaan uiterlijk 7 dagen na ontvangst van de bestelling. Toeslag voor deze betaalmethode is € 5,00.

Wat is de levertijd? 2017-08-30T12:20:35+00:00

Je kunt bij ons 7 dagen per week en 24 uur per dag je bestelling plaatsen. Enkele minuten na het plaatsen van je bestelling ontvang je een bevestiging per e-mail. Je bestellingen worden van maandag tot en met vrijdag geproduceerd, de levertijd (na ontvangst van de betaling) is gemiddeld 5 tot 7 werkdagen.

Je ontvangt tevens een bevestiging per e-mail wanneer de bestelling wordt verzonden. Het kan 1 tot 2 werkdagen duren voordat je de bestelling ontvangt op het aangegeven afleveradres (voor zendingen naar België houd rekening met 2 tot 3 werkdagen).

Mijn bestelling

Hoe lang worden mijn bestanden bewaard? 2018-04-23T10:21:41+00:00
Hoe plaats ik een bestelling? 2017-12-21T12:13:25+00:00
Is er sprake van garantie? 2017-08-30T12:04:34+00:00

Op de producten van Fotoboeken.nl zijn geen specifieke garanties van toepassing. Ben je ontevreden over een geleverd product? Neem dan contact op om uw opmerkingen met betrekking tot het geleverde product te bespreken. Uiteraard zullen wij bekijken of / hoe we uw vraag / opmerkingen het beste kunnen oplossen. Zie voor meer informatie onze de pagina met aanvullingen op onze Algemene voorwaarden (zie ‘Kwaliteit’).

Kan ik een bestelling retourneren? 2017-12-29T11:05:03+00:00

Je kunt de producten van Fotoboeken.nl niet retourneren tenzij dit nadrukkelijk is overeengekomen met onze klantenservice. De producten zijn uitgesloten van het herroepingsrecht omdat het gepersonaliseerde maatwerkproducten betreffen en daarmee voor verdere verkoop aan anderen ongeschikt zijn. Zie voor meer informatie de pagina met aanvullingen op onze Algemene voorwaarden (zie ‘Herroepingsrecht’).

Kan ik een geplaatste bestelling annuleren? 2017-08-30T12:07:42+00:00

Omdat de productie vrijwel direct na het plaatsen van de bestelling in gang wordt gezet is het in principe niet mogelijk om een geplaatste bestelling te annuleren. In uitzonderlijke gevallen kan een bestelling in goed overleg met de klantenservice worden geannuleerd.

Kan ik hetzelfde product nog een keer bestellen? 2017-08-30T12:07:16+00:00

Ja, dat kan als volgt:

  1. Je bestelt in eerste instantie niet één, maar twee of meer dezelfde producten tegelijk.
  2. Je gaat naar de pagina ‘Mijn account‘ en logt in. Nadat je bent ingelogd klik je op [Bestel historie] en klik je bij het product dat je wilt nabestellen op [Herbestellen]. Let hierbij wel op dat je het product enkel kunt nabestellen als het niet langer dan 6 maanden geleden is geweest dat je het product voor het eerst hebt besteld.
Kan ik met spoed bestellen? 2017-08-30T12:06:26+00:00

Het productieproces en de tijd die nodig is voor het maken van een product verschilt per product, daarom is de gemiddelde levertijd 5 tot 7 werkdagen. Mocht je desondanks een product voor een bepaalde datum nodig hebben, neem dan contact op met de klantenservice om te vernemen of we het productieproces van je bestelling kunnen versnellen.

Krijg ik korting als ik meerdere stuks bestel? 2017-08-30T12:06:51+00:00

Bij het bestellen van meerdere stuks kun je contact opnemen met onze klantenservice en het verzoek indienen. We kunnen volumekorting aanbieden bij bestellingen vanaf 10 stuks. We zullen aan de hand van het gewenste aantal, de productsoort en de uitvoering de hoogte van de korting bepalen.

Een dergelijke korting kan vanzelfsprekend niet met terugwerkende kracht worden verrekenend over reeds geplaatste bestellingen.

Waar vind ik de status van mijn bestelling? 2017-08-30T12:08:40+00:00

Om de status van je bestelling te bekijken, ga je naar de pagina ‘Mijn account‘ en op deze pagina log je in. Nadat je bent ingelogd klik je op [Mijn bestellingen]. Neem voor meer informatie contact op met de helpdesk.

Oplossingen

Foutmelding: kan het geheugen van foto niet vinden 2017-12-21T12:17:44+00:00

De melding “kan het geheugen van foto niet vinden” wordt veroorzaakt doordat één of meerdere beelden te groot zijn. Hierbij kan het te maken hebben met het aantal MB, maar bijvoorbeeld ook de afmeting in pixels. We raden aan om te controleren of je met .JPG-afbeeldingen werkt van maximaal 300 DPI en / of 8000 x 8000 pixels. Controleer ook of de afbeeldingen niet groter zijn dan 8-10 MB. Wanneer de bestanden aan de genoemde specificaties voldoen zou de melding zich niet meer voor moeten doen. Is dit echter nog wel het geval, neem dan contact op met de helpdesk.

Foutmelding: ontbrekende foto 2017-08-30T12:11:31+00:00

Wanneer de melding “Ontbrekende foto…” in het boek of bij de controle van het boek verschijnt, mist het programma de koppeling naar de foto waardoor de foto niet kan worden gevonden. In het programma worden niet de foto’s, maar enkel de verwijzingen naar de foto’s op jouw computer opgeslagen. Wanneer je foto’s in het fotoboek hebt gebruikt, welke je bijvoorbeeld naar een andere map hebt verplaatst of van naam hebt veranderd, kan het dus voorkomen dat het programma de betreffende foto(‘s) niet meer kan vinden.

Je kunt dit oplossen door de foto’s opnieuw aan het fotoboek toe te voegen en te plaatsen op de pagina.

Foutmelding: outOfBoundsException 2017-08-31T08:13:37+00:00

Wanneer de melding “outOfBoundsException” verschijnt werkt de applicatie niet juist meer. Dit wordt in de meeste gevallen veroorzaakt door updates van of naar Windows 10. Je kunt deze melding oplossen door onderstaande stappen te volgen.

1. Verwijder de software van de computer door met de rechter-muis op het Fotoboeken.nl-icoon te klikken en te kiezen voor [Verwijderen].

Fotoboeken.nl verwijderen

2. Klik in het scherm dat opent op [Fotoboeken.nl] en daarna op [Verwijderen]. Volg de stappen op het scherm om de applicatie te verwijderen.

Dit programma verwijderen

3. Klik met de rechter-muis op het windows-icoon links onderin het scherm en klik op [Uitvoeren].

Programma uitvoeren

4. Vul in het venster “%AppData%” in en klik op [Enter].

%AppData%

5. Zoek in het venster dat opent de map “Fotoboeken.nl”, klik met de rechter-muis op de map en klik op [Verwijderen].

Map verwijderen

5. Download en installeer de nieuwste versie van de software.

6. Open de software en download alle beschikbare updates. Wanneer de updates niet automatisch worden aangeboden klik dan op [Maak nieuw project] en daarna op [Zoeken naar updates].

7. Klik op [Open een bestaand project], klik één keer op het project dat je wilt bewerken en klik op [Dupliceer project]. Geef het project een andere naam en klik op [Ok].

8. Open het gedupliceerde project door er één keer op te klikken en klik op [Openen].

Wanneer je de melding met bovenstaande stappen niet hebt weten op te lossen, neem dan contact op met de klantenservice.

Is er sprake van herroepingsrecht? 2017-08-30T12:09:19+00:00

Op de producten van Fotoboeken.nl is geen herroepingsrecht van toepassing omdat onze producten als zijnde gepersonaliseerde maatwerkproducten tot stand worden gebracht overeenkomstig de specificaties van de klant.

Kan ik verder werken op een andere computer? 2017-12-21T12:21:13+00:00
Mijn kortingscode werkt niet, wat nu? 2017-08-30T12:10:06+00:00

Als een kortingscode niet werkt komt dit vaak door een combinatie van factoren tijdens het bestellen. Ga dus altijd de volgende punten na:

  1. Is de kortingscode geldig voor het product dat je bestelt?
  2. Is de kortingscode nog geldig?
  3. Heb je de kortingscode goed ingevuld?
    Let op bij het ingeven van karakters die op elkaar lijken, zoals een ‘1’ (één) en ‘I’ (hoofdletter ‘i’) of een ‘O’ (hoofdletter ‘o’) en ‘0’ (nul).

Kloppen alle genoemde punten wel, maar werkt de code niet? Stuur de code via het formulier van de helpdesk zodat we het voor je kunnen nakijken.

Overig

Hoe maak ik een account aan? 2018-02-16T11:41:28+00:00
Hoe schrijf ik mij uit voor de nieuwsbrief? 2017-08-30T12:22:21+00:00

We vinden het uiteraard jammer wanneer je de nieuwsbrief niet meer wilt ontvangen, maar je kunt je uitschrijven door in de nieuwsbrief onderaan te klikken op [Meld je hier af].

Hoe wijzig ik mijn gegevens? 2017-08-30T12:28:28+00:00

Je kunt je gegevens wijzigen nadat je bent ingelogd op de pagina ‘Mijn account‘. Het enige dat niet gewijzigd kan worden is je gebruikersnaam.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu? 2017-08-30T12:23:07+00:00

Wanneer je je wachtwoord niet meer weet kun je op de pagina ‘Mijn account‘ klikken op [Wachtwoord vergeten]. Op basis van je gebruikersnaam en e-mail adres kun je een nieuw wachtwoord aanvragen.

Ben je de gebruikersnaam vergeten, stuur dan een bericht naar de klantenservice zodat we je gebruikersnaam kunnen opzoeken.

Wordt er kleurcorrectie of kleurbewerking toegepast? 2018-02-06T09:04:49+00:00

Omdat we veel professionele klanten hebben, passen we op bestellingen (voorafgaand aan het maken van de afdruk) geen kleurcorrectie of kleurbewerking toe. De fotoboeken worden afgedrukt op een HP Indigo digitale drukpers waarbij alleen de workflow wordt toegepast die voor dat proces nodig is. Onze fotoboeken worden standaard opgebouwd in het kleurprofiel sRGB en vervolgens (voor de afdruk op de HP Indigo digitale drukpers) omgezet naar – en geprint op basis van CMYK. Lees hier meer over het gebruik van kleurprofielen.

 

Werken met de software

De snijlijn (rode stippellijn), hoe ga ik daar mee om? 2017-08-31T08:05:37+00:00

De rode lijn in de software geeft de snij- / of vouwlijn aan. Alles wat buiten de rode lijn valt, wordt afgesneden of om het product (bijvoorbeeld het frame van een canvasdoek) heen gevouwen.

Gebruik van de snijlijn (rode stippellijn)

Let op: het productieproces is voor een deel handwerk. Plaats je teksten en foto’s bijvoorbeeld niet precies tot op de rode lijn, maar neem een redelijke marge in acht. Zo kan er bij het snijden tot op de millimeter nauwkeurig altijd wat meer / minder worden afgesneden, maar staat de gewenste tekst of foto er wel op zoals bedoeld.

Hoe kan ik verder werken aan een project? 2017-12-21T12:45:50+00:00
Hoe kan ik wisselen van product? 2017-08-31T07:45:06+00:00

Ben je een product aan het maken maar wil je wisselen van type (bijvoorbeeld wel of geen platliggend papier) of formaat (bijvoorbeeld A4 in plaats van A5)? Op deze pagina leggen we uit hoe je dat doet.

Hoe voeg ik pagina’s toe aan een fotoboek? 2017-08-31T07:49:36+00:00

Op deze pagina leggen we uit hoe je pagina’s aan een fotoboek kunt toevoegen.

Kan ik een lettertype voor het hele fotoboek instellen? 2018-03-16T09:48:15+00:00

Nee, het is helaas niet mogelijk een standaard lettertype in te stellen voor het hele fotoboek. Wel is het mogelijk de opmaak van tekst te kopiëren. Hoe je dat doet leggen we op deze pagina uit.

Kan ik gescande foto’s gebruiken en waar let ik op? 2018-01-29T10:16:12+00:00

Het is mogelijk gescande documenten (foto’s, kaarten, bonnen etc.) aan je fotoboek toe te voegen. Wel is het belangrijk bij het scannen te letten op de volgende punten:

  • Scan de foto’s op maximaal 300 DPI of maximaal 7000 x 7000 pixels
  • Sla de foto’s op in .JPG, .PNG of .GIF formaat (maximaal 7-8 MB)
Kan ik tekst op de rug van een fotoboek plaatsen? 2018-03-09T13:16:12+00:00

Ja, je kunt tekst op de rug van een fotoboek plaatsen. Hoe je dat doet leggen we op deze pagina uit.

Updates downloaden, hoe doe ik dat? 2018-01-29T10:11:48+00:00

Op deze pagina leggen we stap voor stap uit hoe je updates kunt downloaden en installeren.

Welk kleurprofiel kan ik gebruiken bij fotografie en nabewerking? 2017-08-30T12:13:17+00:00

Onze fotoboeken worden standaard opgebouwd in het kleurprofiel sRGB en vervolgens – ten behoeve van de afdruk met een HP Indigo digitale drukpers – omgezet naar – en geprint op basis van CMYK. We adviseren zodoende om bij het maken van foto’s / het opmaken van bestanden met bijvoorbeeld Adobe Photoshop, te werken op basis van het kleurprofiel sRGB. Het gebruik van andere kleurprofielen – zoals CMYK of Adobe RGB – zal resulteren in afwijkende kleuren in de afdruk.

Over het algemeen geldt dat er tussen de weergave van kleuren op een (gekalibreerd) beeldscherm en op de uiteindelijk afdruk altijd een verschil zal zijn. Dit komt o.a. doordat een beeldscherm een lichtbron bevat, wat bij papier uiteraard niet het geval is. Daarbij komt dat het kleurbereik van een scherm altijd groter is dan bij het digitale drukproces (op basis van CMYK).

Daarnaast geldt voor diverse afwerkingsopties, zoals toepassing van hoog- of zijdeglans coating, dat het papier wordt nabewerkt. Door bijvoorbeeld de coating op het papier ontstaat ook een verschil in kleur ten opzichte van de afdruk op het papier zonder coating.

Een fotoboek maken in een paar stappen

Nu beginnen